وبلاگ اخبار رسمي بلاگنما وبلاگ اخبار رسمي بلاگنما .

وبلاگ اخبار رسمي بلاگنما

سفر به كيش مرواريد خليج فارس

يكي از جاذبه هاي بين المللي ايران منطقه آزاد كيش در استان هرمزگان است. يك جزيره به شكل بيضي كه جزو شهرستان بندر لنگه است. اين جزيره با مساحت 91 كيلومتر مربع از بزرگترين جزيره هاي ايران است. فاصله جزيره تا مركز استان يعني بندر عباس 300 كيلومتر است. از جزاير اطراف اين جزيره، هندورابي، فارور، ابوموسي، قشم و جزيره سيري هستند. يكي از بهترين اكوسيستم هاي دريايي با انواع گونه هاي آبزيان را مي توانيد در آكواريوم بزرگ و منحصربفرد اين جزيره تماشا كنيد. بي دليلي نيست كه اين جزيره همواره پذيراي انبوهي از مسافران تور كيش و گردشگران داخلي و خارجي است.

مختصري درباره كيش
جزيره كيش با مساحت 91 كيلومتري در دهانه خليج فارس و در نزديكي تنگه هرمز قرار دارد. اين جزيره داراي نوار ساحلي 43 كيلومتري بسيار زيبا و منحصربفرد است. بيشترين عرض اين جزيره 7.5 كيلومتر و و طول ساحل غربي به ساحل شرقي آن حدود 45 كيلومتر است. فرودگاه بين المللي كيش كه از زيبا ترين و مجهزترين فرودگاه هاي ايران است در بخش مرتفع جزيره و در ارتفاع حدود 40 متري بنا شده است. اين جزيره از لحاظ جغرافيايي و توپوگرافي فاقد كوه و تپه هاي مرتفع است و بيشترين ارتفاع اين جزيره به حدود 40 متر از سطح دريا مي رسد.

درصد اكسيژن خالص در اين شهر به قدري زياد است كه اين شهر در بين چهار منطقه برتر دنيا در اين مورد قرار گرفته است. به دليل وجود اكسيژن خالص هنگام پياده روي در نوار ساحلي و بازديد از مكان هاي ديدني لذت بخش تر خواهد بود و گردشگران كم تر دچار خستگي مي شوند. جانبازان و افرادي كه ناراحتي تنفسي دارند در اين اكسيژن خالص بهتر مي توانند نفس بكشند. بندر چارك نزديك ترين شهر ايران به اين جزيره است. بندر خارك با جزيره كيش حدود 18 كيلومتر فاصله دارد. به دليل نزديك بودن بندر خارك به جزيره كيش، اين بندر در مسير اصلي رسيدن به اين جزيره از راه دريايي است.

گونه هاي بسيار كميابي از ماهيان در اين منطقه زندگي مي كنند كه نمونه هاي آنان را به ندرت مي توان در مناطق ديگر جهان و ايران پيدا كرد. كيش داراي آب و هوايي گرم و مرطوب است و ميانگين دماي ساليانه اين جزيره 26.6 درجه سانتي گراد است.

ويژگي هاي جغرافيايي و آب و هواي كيش
همان طور كه گفته شد كيش داراي آب و هواي گرم و شرجي است و ميانگين دماي ساليانه اين منطقه 26.6 درجه سانتي گراد است. به دليل قرار گرفتن در مجاورت خليج فارس و رطوبت بالاي اين منطقه، اختلاف دماي روز و شب در اين جزيره در فصول مختلف سال، بسيار كم است. فشار بخار هوا در اين منطقه در تمامي فصول بسيار بالا و به طور ميانگين بين 50 – 60 درصد مي باشد. اختلاف دماي روزانه اين جزيره در تمام طول سال بين 9 تا 10 درجه سانتي گراد است و به دليل رطوبت بالا در اين منطقه دماي هوا هرگز به صفر و زير صفر نمي رسد. از اين رو زمستان هاي اين جزيره بسيار خنك و بهاري است.

تفاوت دماي اين منطقه در سردترين روز سال و گرم ترين روز سال بسيار كم و حدود 16 درجه سانتي گراد است. هواي خشك به همراه بادهاي ملايم و اب تقريبا سرد دريا از ويژگي هاي اقليمي جزيره كيش در فروردين ماه هر سال است. در ارديبهشت ماه رطوبت نسبي در اين منطقه تقريبا پايين است و اب دريا هنوز خنك است از اين رو در اين ماه هوا بسيار خنك و ايده آل است. ممكن است در مرداد ماه در اين جزيره شاهد بارش باران هاي شديد متاثر از جريان هواي اقيانوس هند باشيم. اين باران ها عموما به صورت رگباري و موسمي است. خرداد ماه و تير ماه زمان شروع افزايش گرما و رطوبت نسبي هوا است اين ماه ها با باد هاي گرم و مرطوب و آفتاب سوزان همراه هستند.

جاذبه هاي گردشگري جزيره كيش
در گوشه گوشه اين جزيره زيبا مي توانيد از تماشاي جاذبه هاي طبيعي و تاريخي مختلف لذت ببريد. مي توانيد در نوار ساحلي اين جزيره پياده روي كنيد. در آب هاي نيلگون آن آبتني و قايق سواري كنيد. با بازديد از شهر زيرزميني كاريز با دنياي شگفت انگيز آن آشنا شويد. شهر زير زميني بسيار زيبا كه سقف آن با مرجان ها و صدف هاي زيباي خليج فارس زينت داده شده است و يك منظره رويايي ايجاد كرده است.

اگر به دنبال يك مكان دنج و آرام در كنار ساحل براي استراحت هستيد هتل ترنج كيش كه يك هتل دريايي به شمار ميرود گزينه خوبي است . يكي ديگر از جاذبه هاي ديدني كيش، جزيره مرجاني كيش است؛ يك جزيره با منظره اي زيبا از ساحل زلال و آلاچيق ها و محوطه سازي هاي مناسب براي راحتي بيشتر گردشگران و بازديد كنندگان اين منطقه. از ديگر جاذبه هاي گردشگري جزيره كيش مي توان به اسكله تفريحي كيش، شهر حريره، بوستان آهوان، خانه بوميان، كشتي يوناني، گذر هنرمندان، آب انبار كيش، پارك ساحلي ميرمهنا، پارك ساحلي سيمرغ، پارك شهر، روستاي باغو، پارك دلفين ها، سافاري كيش، آكواريوم و خانه اعياني اشاره كرد. ضمنا اگر هزينه هاي سفر به كيش شما را براي بازديد از اين جزيره زيبا دچار ترديد كرده اصلا نگران نباشيد چرا كه شما در برخي ايام سال ميتوانيد از تور لحظه آخري كيش استفاده كنيد ، اين تورها كه معمولا اندك زماني پيش از پرواز توسط آژانسهاي مسافرتي عرضه ميشوند گاهي حتي با تخفيف بيش از پنجاه درصد قيمت واقعي ارائه ميشوند .

 

معرفي پارك هاي تفريحي كيش

پارك ساحلي ميرمهنا كيش

اين پاراك داراي آلاچيق هاي زيبايي است كه مي توانيد با خانواده زير آن ها بشينيد و از مناظر اطراف لذت ببريد. اگر علاقه به ماهيگيري داريد، مي توانيد در اسكله ماهيگيري كنيد و اوقات خوبي را آنجا سپري كنيد. هم چنين قايق هاي تفريحي كرايه اي در كنار اين اسكله واقع شده اند.

پارك ساحلي سيمرغ كيش

در اين پارك زيباي ساحلي مي توانيد از طبيعت سرسبز و ساحل ماسه ايي آن لذت ببريد. اين پارك فضاي مناسبي را براي بازي كودكان در نظر گرفته است هم چنين در اين پارك مجسمه هاي بزرگ سنگي را مشاهده مي كنيد. مي توانيد در آلاچيق هاي زيباي اين پارك با خانواده اوقات خوبي را سپري كنيد. اگر به كيش سفر كرديد، حتما به اين پارك سر بزنيد.

پارك شهر جزيره كيش

يكي از پارك هاي زيبايي كيش به شمار مي رود. در وسط اين پارك درياچه مصنوعي ساخته شده است. مي توانيد با اجاره قايق هاي پدالي از مناظر اطراف لذت ببريد. هم چنين پيست اسكي و دورچرخه سواري براي علاقه مندان ايجاد شده است. اگر مسافر تور كيش شديد و در شب به اين پارك زيبا رفتيد، حتما از نورپردازي آن لذت مي بريد. براي آرامش و آسايش خانواده ها، آلاچيق هاي زيبايي را تعبيه كردند. چادرهاي نمايشي رنگارنگي در اين پارك ديده مي شود كه توجه گردشگران را به خود جلب كرده است.

 

پارك ساحلي مرجان كيش

از ميان مقاصد داخلي كيش و مشهد بيشترين تعداد مسافر را در طول سال دارا هستند و بيشترين سفرهاي داخلي مربوط به مسافران تور كيش و تور مشهد ميشود .اين پارك زيبا با ساحل مرجاني توجه گردشگران را به خود جذب كرده است. آلاچيق هاي بسيار زيبا محيطي آرام را براي مسافران به وجود آورده اند. پيشنهاد مي كنم حتما براي ديدن طلوع آفتاب به ساحل اين پارك برويد همچنين از مناظر زيباي كيش و ساحل مرجاني لذت ببريد. ساحل صخره ايي اين پارك پر از ماهي هاي مختلف و آبزيان است و حتما ديدن صدف، حلزون، عروس دريايي و شقايق را از دست ندهيد. مرجان ها به دليل خاصيت تسويه كنندگي آب، دريايي شيشه ايي و زلالي را براي اين ساحل به ارمغان آورده است. در طول شب قايق هاي گردشگري، با توقف در نزديكي هاي ساحل، نماي زيبا و آرامش بخشي را براي مسافرهاي اين جزيره رقم مي زنند. گردشگران به علت جاذبه توريستي، ساحل مرجان را نسبت به بقيه ساحل ها گزينه مناسب تري مي دانند. آلاچيق هاي ديگري در مراتب بالاتر از ساحل وجود دارند كه در شب، نماي زيبايي را براي گردشگران ايجاد مي كنند. ساحل مرجان يكي از محبوب ترين ساحل ها ميان بوميان و گردشگران است و پياده روي بر روي ساحل در شب( به علت تعديل هوا) و اوايل صبح و هم چنين جمع آوري گوش ماهي ها و صدف ها از نزديكي ساحل كه به علت جزر و مد آب اين اتفاق به وفور رخ مي دهد، يكي از جاذهبه هاي توريستي و گردشگري اين جزيره به شمار مي رود. اگر نتوانستيد شاهد جزر و مد و جمع آوري اين صدف هاي زيبا و رنگي باشيد، نگران نباشيد مي توانيد به راحتي آنها را در گوشه و نقاط اين جزيره با قيمت مناسب خريداري كنيد. البته اگر مسافر تور كيش نوروز بوديد توجه داشته باشيد كه در نوروز جزيره بسيار شلوغ است و قيمتها هم ممكن است نسبت به بقيه روزهاي سال بالاتر باشد.

پارك دلفين ها يا دلفيناريوم كيش

اگر به كيش سفر كرديد، حتما به پارك دلفين ها برويد. قسمتي از اين پارك اختصاص به دلفين ها دارد و با ديدن حركات نمايشي آنها لذت ميبريد. دلفين ها با بازي كردن با توپ ها توجه گردشگران را به خود جلب مي كنند. هم چنين اين امكان وجود دارد كه از نزديك به دلفين ها نگاه كنيد. قسمت ديگري از پارك، باغ پرندگان است كه گونه هاي مختلفي از پرندگان كم ياب در آن ديده مي شود. كلاسيك شو كه شامل برنامه هاي نمايشي و پخش موزيك زنده و شاد است، مي تواند اوقات خوشي را براي شما و خانواده به ارمغان بياورد.ضمنا اگر براي سفر به كيش به خاطر قيمت تور ترديد داريد ما به شما پيشنهاد ميكنيم از تور لحظه آخري كيش استفاده كنيد. اين تورها معمولا اندكي پيش از سفر توسط آژانسهاي مسافرتي عرضه ميشود و گاهي تخفيفي بالغ بر 50 درصد دارند .البته گفتني است اين تورها فقط مختص كيش نيست و مسافران ساير مقاصد پرطرفدار مانند تور مشهد و يا برخي تورهاي خارجي كه احتياج به ويزا ندارند هم ميتوانند از آن استفاده كنند .

پارك آبي كيش

اگر به جزيره كيش سفر كرديد، حتما به اين پارك آبي مهيج سر بزنيد و پيشنهاد مي كنم سرسره آبي را امتحان كنيد. اين پارك آبي سكانس هاي متفاوتي براي خانم ها و آقايان دارد و اين امكان براي خانم ها فراهم شده كه لحظات خوبي را در اين پارك اسرار آميز سپري كنند و بتوانند زير نور خورشيد، حمام آفتاب بگيرند به همين دليل اين پارك مورد توجه گردشگران مسلمان واقع شده است. بازي هاي مهيج اين پارك را در هيچ پارك ديگري نمي توانيد پيدا كنيد. بنابراين اگر هنوز بليط كيش خود را خريداري نكرديد پيشنهاد ميكنيم همين امروز دست به كار شويد تا اين همه تفريح مهيج را از دست ندهيد .

پارك هنگام كيش

اگر بعد از خريد از بازار بزرگ پرديس به دنبال مكاني براي استراحت بوديد، مي توانيد به اين پارك برويد. فضاي بسيار زيبا و درختان نخل بهترين مكان براي استراحت مسافرين عزيز است.

پارك ساحلي ماهيگير

اگر به كيش سفر كنيد، حتما مجسمه بزرگ ماهيگير، نظر شما را به خود جلب مي كند. اين مجسمه زيبا كه داخل پارك ساحلي ماهيگير واقع شده و هم چنين مجسمه هاي بزرگ سنگي لاك پشت ها در اين پارك ديده مي شود. فضاي زيباي اين پارك با مناظر درختان بلند و ساحل دريا و با وجود مجسمه هاي زيبايي كه بسيار هنرمندانه ساخته شده، توجه گردشگران را به خود جلب كرده است. بي سبب نيست كه بسياري از مسافران بازديد از اين جزيره زيبا را به ساير تورهاي خارجي مشابه مانند تور دبي ترجيح ميدهند .

مجموعه‌ي آواي خليج فارس

اين مجموعه تازه تاسيس شده ي زيبا داراي آب نماي موزيكال، سالن تئاتر و سالن كنسرت با ظرفيت 3000 نفره، توجه گردشگران را به خود جذب كرده است. حتما به ديدن اين مجموعه بسيار بزرگ برويد.

شهربازي هايلند كيش

اين پارك سرپوشيده كه داراي پيشرفته ترين و مهيج ترين بازي هاي روز دنيا ست و اوقات خوبي را براي گردشگران به وجود مي آورد. مي توانيد از سينماي سه بعدي اين پارك لذت ببريد و هم چنين به اتاق ماموريت هم سري بزنيد و هيجان واقعي را آنجا تجربه كنيد.

سافاري

اگر به دنبال هيجان هستيد، حتما به سافاري برويد. پيست سافاري محيطي را براي موتور سواري روي شن ها فراهم كرده است، هم چنين مي توانيد خودروهايي را كرايه كرده و روي تپه هاي شني برانيد. البته شتر هايي هم در اين پيست وجود دارند كه مي توانيد با كرايه كردن و سوار شدن بر آنها از مناظر اطراف لذت ببريد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۵۹:۵۷ توسط:ADMIN موضوع: نظرات (0)

IRANIAN, IRAN, IRANI, Persian saffron


Iran Saffron is Natural pure premium

Iranian Saffron has the best and highest quality in the world. Iran is the biggest Saffron supplier in the world due to its climate factors. The effective results of Irani Saffron cultivation can be achieved in special tropical areas which have the dry warm Summer and mild Winter. In the past, Iran was the world’s first largest producer and Saffron exporter but nowadays it has other competitors. Over recent years, some countries such as Afghanistan, Pakistan, India and Morocco started to cultivate and produce the Saffron. By conducting various research projects about this priceless plant, Eyjan Saffron supplies the best and highest quality of saffron from special farms in Qaenat, Ferdoss, Sarayan, Birjand to achieve the customers’ satisfaction.

Superb Eyjan Saffron quality

Eyjan Saffron is the purest and most precious Saffron available in Iran. Eyjan Saffron has the best quality among the different Saffron brands in Iran. The Saffron stigma of this brand is like a trumpet which is one of the easiest way to distinguish real Eyjan Saffron. In addition, its color is red vivid crimson, it has strong, fresh aroma, and bitter taste that are the other features of this invaluable plant. You can ask for Momtaz (super premium) Eyjan Saffron with unique aroma and taste from us. Customers’ satisfaction is our goal. 

Iranian saffron specification:

Saffron Coupe or Negin:

This is the best kind of Irani Saffron that has the best quality and the highest coloring power. In order to collect Saffron Coupe (Negin), farmers separate the red and large stigmas that the lower parts of their strands are connected together. There is no yellow part or cream in this type of Saffron. In the classification of Persian Saffron Coupe, if the much taller stigmas are collected which the tips of them are bulkier and thicker, this type of Saffron is called super Saffron Coupe that is the most expensive and the finest kind of Saffron. In general, the coloring power of Saffron Coupe (Negin) is between 230 and 270 degrees.

 

Saffron Cut or Sargol:

 

In the classification of Saffron types after Saffron Coupe (negin), Cut Saffron (Sargol) is the best type of Persian Saffron which has the highest coloring power.

Farmers gather the red and bulky stigmas separated from each other and the lowest parts of them not attached together and place them in a category which is called the Cut Saffron (sargol). Similar to Saffron Coupe (negin), Cut Saffron (sargol) has no yellow part or cream but the only difference between them relies on the size of the stigmas. Cut Saffron is about 3 to 4 millimeters shorter than Saffron Coupe. The coloring power of Cut Saffron is between 210 and 230. The Saffron experts divided the Cut Saffron in two classifications, super premium Cut Saffron and premium Cut Saffron based on the thickness, length, flaccidity and frangibility.

 

 Saffron Thread or Poushal

 

The other type of Saffron is called Saffron Thread (poushal), in order to collect this type of Saffron,.

The other type of Saffron is called Saffron Thread (poushal), in order to collect this type of Persian Saffron, about 1 to 4 millimeters cream is remained at the lowest part of the Saffron threads which are connected together. The red, bulky stigmas and tall strands connected together with cream or yellow parts are considered as the characteristics of Saffron Thread. It is the finest type of Saffron available in the market which has the remarkable coloring power that is about190 degrees. Due to completed part of Saffron strands in this type, the red stigma to yellow part, the authenticity and validity of it are confirmed and there is no fraud in it. This is the reason why people prefer to buy Saffron Thread (poushal).

 

Bunch Saffron or Daste or Dasteh:

The first product of IRAN Saffron is Bunch (daste) which is the most common method of trading among farmers and producers.

This type of Saffron displays the completed threads of Saffron from the red stigma to white root. The Saffron Thread or daughter screwed Saffron is the natural Saffron available in the marker because no change can be seen in it. For collecting this type of Saffron, the Saffron stigmas associated with cream are collected together to form a cluster and finally a strand is used to wrap the cluster from the middle part of I and is dried without any change in the cluster. Bunch or Daste is used to collect Saffron Coupe, Saffron Thread and Cut Saffron. 

Source from www.saffronbest.com

 
 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۴۲:۰۰ توسط:ADMIN موضوع: نظرات (0)

معرفي سايت گلي گل (تاج گل)

براي شركت در هر مراسم ضروري است آداب و رسومي را رعايت كنيم. از جمله رسوماتي كه در مراسمات ترحيم، افتتاحيه و يا جشن ازدواج مشاهده مي شود، ارسال تاج گل جهت همدردي با خانواده متوفي و يا تبريك شروع كسب و كار تازه همراه با آرزوي موفقيت و يا تبريك شروع زندگي مشترك با آرزوي خوشبختي و سعادت است .

اگر به دلايل مختلف شرايط شركت در مراسم را نداشتيم، كافي است تاج گل بسيار زيبا و آبرومند تهيه و به محل مراسم ارسال نماييم.

تاج گل هديه شما مي تواند باعث باشكوه تر برگزار شدن مراسم گردد.
براي سفارش تاج گل نيازي نيست حتما زمان و هزينه زيادي صرف كنيم و به صورت حضوري براي خريد تاج گل تمام گل‌فروشي هاي شهر را زير و رو كنيم، بلكه مي توانيم با ثبت سفارش در گل فروشي اينترنتي GoliGol.com تا 50% ارزان تر از گل فروشي هاي سطح شهر؛ به صورت غير حضوري خريد تاج گل ارزان، بسيار زيبا و آبرمند داشته باشيم .


انواع خدمات گل آرايي تاج گل، تاج گل ترحيم، تاج گل تبريك، تاج گل افتتاحيه با قيمت خريد 50% ارزان تر، بدون اتلاف وقت در گل فروشي آنلاين GoliGol.com با بهترين و زيباترين گل هاي طبيعي كه بصورت روزانه و با كيفيت عالي خريداري و در بازار گل محلاتي آماده شده است، به موقع و رايگان ارسال خواهد شد.

فقط كافي است قبل از خريد آنلاين تاج گل، از ساعت و روز برگزاري مراسم مورد نظر اطلاع كسب نموده و در زمان ثبت سفارش اعلام فرماييد؛ بدون نياز به حضور شما تاج گل با احترام تمام در زمان تعيين شده به مسئول هماهنگ كننده مراسم تحويل ميگردد.

تاج گل تقديم بهترين آرزوهاست، بهترين را انتخاب كنيم .

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۵۲:۴۸ توسط:ADMIN موضوع: نظرات (0)